Kapcsolók relék nagyáramú mágneskapcsolók
A kapcsoló kategóriáról is az mondható el, hogy megkerülhetetlenek mindennapjainkban, bár a 2019 év szeptemberében bemutatott VW ID. 3 „népautó jelöltben” már szinte alig találunk fizikai gombot, minden érintőképernyővel vagy érintőgombokkal oldanak meg.
Azonban a fizikai kapcsolók még egy jó ideig maradnak a mindennapokban. A kapcsolók kiválasztásánál, esztétikai szempontokon túl (ugyanúgy mint a vezetékek és a csatlakozók esetében) figyelembe kell venni a terhelést, továbbá milyen kivitelű kapcsolóra (vagy inkább nyomógombra) van szükségünk? Itt sem mindegy, hogy az autó belterében szeretnénk használni, vagy pedig külső időjárás viszontagságainak kitett helyen van a kapcsoló helye (ugyanis a normál, nem védett kapcsolók, nyomógombok, külsőleg szerelve nagyon hamar meghibásodhatnak a bekerülő párától, nedvességtől.
A kapcsoló terhelhetőségére vonatkozó adatok jellemzően fel vannak tüntetve a burkolatra (általában igen apró betűkkel). A kapcsolók védhetőek utólag ráhúzott szilikon sapkákkal, ez sem rossz megoldás, de a tapasztalat az, hogy a kültéri kivitelre tervezett kivitelek bírják a legjobban szélsőséges körülmények között.
A kapcsolóknál kell még megemlíteni, hogy kivitel szerint léteznek kettő vagy több állásúak, egy vagy több áramkörösek, micro, billenő, nyomó, forgatható és a végállás kapcsolók is. Ezen kívül a kapcsolók egy része el van látva jelzőfénnyel, vagy háttérfénnyel (e kettő nem összetévesztendő).
Ebben a kategóriában még megtalálhatja a nagy áramú reléket/mágneskapcsolókat, amelyekkel akár 150-200A is képes vezérelni. Vannak olyan munkagépek ahol szükséges ez a teherbírás.
Bár ma már egyre kevésbé jellemző az utólagosan beszerelt ablakemelő, de ha valaki mégis régebbi autójához keres kapcsolót, az ebben a kategóriában szintén megtalálja.
A nyomógombok mellett megtalálhatóak még a nyitás érzékelésére szánt ajtókapcsolók amelyek több fajta méretben és vágható kivitelben is megvásárolhatóak.